torsdag 30 december 2010

Pannacotta

Håller nu på att göra pannacotta som mamma bad mig att göra. Det ska bli den fina avslutningen på den tre rättersmiddagen som min kära mor och far ska bjuda på imorgon.

Och ja just det... Ni som kommer behöver inte vara oroliga. Jag har full mundering på mig när jag gör dessa. Det är spritade händer och armar, övertäckt hår och plasthandskar som gäller. Vill ju inte smitta er med min förkylning (nog för jag tror att jag inte är den enda som är förkyld men..) och sen kändes det lite bättre faktiskt...

Iaf ska jag göra en sockerfri och sen är det vitchoklad och mjölkchoklad pannacotta som gäller.
Bara lite dumt att mamma köpte för lite grädde och för lite vit choklad så jag får hoppas att det räcker. Annars får jag ställa klockan i morgon och springa till affären och handla mer. Men jag hoppas att det räcker.. Det har ju blivit några bortfall som inte kan komma så.

Så nu håller jag tummarna för att inte allt ska misslyckas för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar