söndag 5 december 2010

Dag 11 - Mina syskon


Helen Persson äldts i syskonskaran, årsmodell 81.
Helen är partypinglan i familjen, det har hon alltid varit. Hon tycker om att släppa loss med sina vänner, förr blev det en hel del paty men nu kan hon lika gärna nöja sig med ett gott vin hemma framför en film och MASSA ljus. Helen älskar ljus, när man hälsar på henne så är oftast alltid ett ljus tänt, Helen vet hur man mysar till det.
Man kan säga att Helen varit min skyddängel, hon har alltid funnits där för mig när jag behövt henne. Oavsett vilken tid på dygnet så har hon ändå alltid ställt upp, det är till henne jag ringer eller åker till när jag är ledsen. Helen vet det mesta om mitt liv, jag berättar allt till henne. Helen är en förstående människa, hon är en mycket god lyssnare och är ödmjuk och snäll. När jag var liten bråkade jag mycket med mina andra syskon och när jag behövde ett gömställe så sprang jag alltid till Helen, även fast jag kanske inte var så välkommen till henne vissa gånger så tog hon ändå emot mig och jag fick vara hos henne tills stormen var över.
Man kan säga att Helen har varit lite som min mamma dom tiderna jag mått som värst, för hon dömer aldrig någon. Helen har ett hjärta av guld!


Robert Persson, årsmodell 84.
Robert bor i Lill-vännäs han tog över mormor och morfars hus. Robert jobbar inom träindustrin tillsammans med pappa.
Jag och Robert har väl inte haft det bästa relationen med varandra, det är mer på senare år som relationen växt. Vi hade när vi var små som en hatkärlek till varandra.. När vi var yngre så bråkade vi jämt och ständigt.
Nu när vi är äldre så har vi faktiskt en bra relation, vi har syskonrelationen som vi borde haft redan när vi var små.
Robert är oerhört snäll och oerhört envis, han vet när han har rätt och ger sig inte i första taget.
Robert är också beskyddande, om man råkar ut för något så ringer man till Robert för att man vet att han ställer upp. Robert är min store bror med ett stort hjärta.


Annah Persson, årsmodell 85.
Annah är en tvåbarns mamma och bor i Nyby tillsammans med hennes sambo Markus. Annah jobbar inom vården, precis som jag och mamma.
Jag har alltid sett upp till Annah, när jag var liten så var jag väldigt avundsjuk på henne. Jag ville vara som henne då, men det har man nu vuxit bort. Jag och Annah har på grund av detta inte heller haft den bästa relationen, men det är annars nu.
Annah är en bra mamma, en bra syster, en bra människa helt enkelt. Annah är ödmjuk, omtänksam och en underbar person


Patrik Persson, årsmodell 86.
Patrik är bosatt i Bjurholm och jobbar som mekaniker. Patrik älskar allt som har en motor och fyra hjul och är bra på det också.
När vi var små så var det alltid jag och Patrik som lekte med varandra, även fast det ofta slutade med bråk eller tjaffs så hade vi ändå roligt.
Patrik är en genom snäll person och han är mycket omtänksam, han ställer alltid upp i alla väder. Patrik har ett gott hjärta och vill att alla ska ha det bra.

Jag älskar mina syskon, dom betyder mycket för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar