onsdag 1 december 2010

Dag 7 - Min bästa vän.

Jag har flera vänner som betyder väldigt mycket för mig. Vissa är nyfunna och andra är gamla i gemet. Men jag har några som är väldigt speciella för mig, mina bästa vänner.


Ann-katrin, hon har varit vid min sida enda sen små skolan. Vi gjorde allting tillsammans, allt bus man bara kunde hitta på att göra. Hon var min bästa vän och hon är fortfarande min bästa vän. Även fast det kan ta flera dagar till och med veckor innan vi pratar med varandra så gör det ingenting. Vi behöver inte ringa till varandra dagligen och uppdatera allt, vi har kvar varandra ändå. Anki och jag har alltid roligt tillsammans, det blir mycket skratt och ibland även gråt när vi är med varandra. Anki och jag är ett team. Anki är snäll, tuff, godhjärtad med en stark personlighet.





Malin, vi tillsammans i högstadiet men där var vi vänner som kunde prata med varandra men inget mer. Våran riktiga vänskap började blomma när hon var vikarie på Älvgården, vi började prata med varandra mer och mer och jag, hon och Anki bestämde oss för att åka till Riga tillsammans och sedan dess har vi varit mycket goda vänner. Med Malin kan man prata om allt, hon är en god lyssnare och hon är förstående. Är det något jag funderar på eller att jag känner mig nere så ringer man till henne. Malin är snäll, omtänksam och hon har ett hjärta av guld! Malin är en bra vän, Malin kommer att vara min vän för alltid.



Yvonne, hon och jag blev väldigt goda vänner när jag flyttade till Bjurholm. En tid var vi med varandra varje dag och när vi inte var med varandra så pratade vi i telefon med varandra. Jag minns inte riktigt när vi blev vänner, jag minns bara att det gick så fort, det klickade som med oss. Yvonne och jag gled isär ett tag och vi pratade inte med varandra, hon flyttade till stan och jag blev kvar i Bjurholm. Det hände en incident i sommar som gjorde att vår vänskap sattes på prov. Men vi försöker lappa ihop det igen, "älska, glömma och förlåta". Yvonne har alltid funnits här för mig, när jag hade det som jobbigast så kom hon alltid och tröstade mig vilken tid på dygnet som helst. Det är Yvonne som hjälpt mig stå på benen de dagar som varit tuffast, hon vet hur hon kan få mig glad igen. Yvonne är en stark, omtänksam och en väldigt god lyssnare. Inget kan förstöra våran vänskap.


Jag älskar mina vänner, utan dom skulle jag vara naken, rädd, exposed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar