fredag 17 december 2010

Operationen gick bra...

Operationen gick bra. Blev bara lite sent innan jag fick åka ner till operations salen men.
På min kallelse stod det att jag skulle opereras halv 9 på morgonen, men när jag kom till avdelningen för att läggas in så sa dom att jag inte skulle opereras förrän halv 10. Men jag fick mig iaf en säng så jag kunde vänta där.
Fy vad ensam jag kände mig där, det kändes som det inte fanns någon personal alls där. Jag fick ingenting veta eller höra förrän en surbigga till sjuksköterska kom in klockan 10 och sa att jag skulle byta om och sen så skulle ja svälja 2 alvedon och det vatten jag fick till att sväla dessa alvedonen var inte mycket och jag som ha så fruktansvärt svårt att svälja tabletter förklarade för henne att jag behövde mer vatten men icket. Hon ville ta död på mig kändes det som, jag fick inget mer vatten så det var fruktansvärt svårt att få ner dessa alvedonen, så många kväljningar har jag inte fåt sen läng, inte sen mammas levergryta.

Iaf så blev jag nerrullad till operationen halv elva och där gjorde dom mig iordning och sen halv två vaknade jag upp på uppvaket med fruktansvärd illamående och värk. Fick smärtstillande som inte hjälpte och något för illamåendet som hjälpte. Halv tre blev jag uppskjutsad på avdelningen där jag fick två torra franskor med ost och äppeljuice som dom sa jag skulle pula i mig vilket inte gick så bra... Kan ju säga det att personalen som jobbade på avdelningen får många minus av mig, dom var mycket otrevlig.

Vid halv fem fick vi äntligen fara hem och jag gick och la mig på en gång och när jag vaknade så insåg jag att jag sovit i 16 timmar men oj så det behövdes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar