lördag 11 december 2010

Dag 17 - Mitt favorit minne.

Favorit minne? Jag har många bra minnen, flera stycken faktiskt... Så det känns lite omöjligt att bara välja ett...

Men om jag måste välja så blir det nog ett av det lite äldre minnerna.
När jag var liten så var jag mycket med min kusin Emma, vi var mycket bra vänner och gjorde mycket tillsammans. På vintrarna blev det mycket pulkåkning och sen blev det endel kojbyggen i snöhögarna. Detta är ett bra minne, när jag brukar gå på promenad under vintern så brukar jag alltid blicka tillbaka till dom tiderna.

Även fast det var 20- ute så klädde vi på oss och var ute och lekte i timmar, tills man efter ett tag inte kände fötterna längre, (nu när det är 20- så håller man sig hellre inne för man tycker att det är så kallt). Man frös som aldrig, men det kanske berodde på att man hela tiden var i rörelse...

Ne men den tiden med Emma var en mycket bra tid. Ibland önskar jag faktiskt att man kunde spola tillbaka tiden så man för en dag kunde återuppleva allt detta.

1 kommentar:

  1. Härliga tider! Men pulka i brattåkern skulle vi ha planerat in nån gång!

    SvaraRadera