tisdag 1 september 2009

Trädgårdsmästare.

Idag tycker jag att jag varit riktigt duktig. Jag har agerat trädgårdmästare i blomlandet jag har på framsidan. Ja, i alla fall på det ena blomlandet jag har där framme vid bron. Jag har grävt, slitit och släppat, hela dagen har det tagit. Jag kom på den fantastiska ideén om att gräva upp hela landet, ta bort alla rackarns rötter och sen till våren lägga dit en duk och sen fylla på med stenar.
Ja, jag tyckte att det ideén var skit bra, tills jag började. Vilket j***a jobb. Trodde att jag aldrig skulle bli klar någon gång. Men efter 8st propparns fulla sopsäckar och nästan halva blomlandet i mina skor så kunde pappa komma och hämta allt jag samlat ihop för att sedan elda upp allt.

Nu är jag i alla fall klar med det delen, så jag tyckte att jag var förtjänt av en varm och härlig dusch för att få bort allt skit och skönt var det. Men när jag kom ut ur duschen såg jag något annat trevligt. Jag har nämligen inte tänkt på att jag har gått ut och in och fram och tillbaka med dom smutsiga sockarna jag hade på mig i blomlandet. Kändes riktigt uppmuntrande...
Men jag har bestämt mig för att städningen kommer att läggas på morgondagens schema, för nu har jag ingen ork i kroppen kvar att göra någonting. Ska bara ta det lugnt hela kvällen har jag bestämt mig för.

"Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka - Albert Einstein"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar