söndag 20 september 2009

Sol

Nu är jag äntligen klar med blomrabatten och jag älskar verkligen vädret. Helt underbart!
Har lovat att hjälpa Inga-Märtha med sina blomrabatter med, men det blir nog någon annan dag. Jag kan inte förstå vem det är som planterade alla blommor här. Det är ju inte snyggt för fem öre. Det blir bara som en djungel och sen är det bara jobb med det när man måste avverka det innan snön kommer. Inte så smart tänkt, det skulle inte förvåna om det är kommunen som kom med den smarta idén att plantera dessa blommor. Dom är ju billig och bra ju...
Aja, nu ska jag inte haka upp mig på sådana grejer men det stör mig ju så fruktansvärt...

Idag kommer yvonne hem igen, så det blir nog att umgås med henne ikväll. Annars idag ska jag bara ta det lugnt hade jag tänkt. Ska nog tänka ut vad jag ska ta med mig när vi åker till Riga. Jag är ju en sådan person att när jag ska åka bort under en tid, en vecka eller någon dag, så packar jag för ett år. När jag börjar packa tänker jag alltid att jag måste ha med mig kläder för allt som kan ske när man är borta. Det kan ju börja regna, vara soligt varmt, kallt som i nordpolen och eftersom jag är så klantig så kan det behövas extra kläder om jag skitar ner mig. Så ja, jag är lite överdriven när jag ska packa. Brukar oftast be någon hjälpa mig att packa så jag inte tar med mig hela garderoben, men det har inte funkat så bra det heller. Som te.x. när familjen skulle fara till Tallin så bad jag Emma komma och hjälpa mig packa, vilket gick himla bra under tiden hon var hos mig. men så fort hon for hem så började jag så klart slita och gräva upp allt ur väskan och sen packade jag om, så jag tog likt förbannat med mig sjuhundraarton sockpar och femtielva tröjor... Åh! Ibland blir jag så less på mig själv.
Men jag ska försöka vara duktig den här gången, måste ju lära mig någon gång.

"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar