lördag 5 september 2009

Äntligen

Febern har lagt sig och värken är borta. Nu är man bara en snorfia.
I natt ska jag jobba, hörde av Hanna igår att det var tur att jag är frisk nu eftersom det inte finns några vikarier som kan jobba.
Jag undrar vad vi ska hitta på för skojigt i natt? Blir väl det vanliga, städa, städa och åter städa. Visst det låter himla trist att bara städa, men jag tycker att det är bra att vi har då någonting att sysselsätta oss med. Visst, vissa nätter är det mycket att stå i så man orkar inte eller man kanske helt enkelt inte hinner göra det som ska vara gjort innan man går hem. Men det är bra det finns att göra så natten går fortare.
Det bästa med att jobba natt är när klockan slår 06.15 då dagpersonalen börjar klampa in en efter en och då man självfår gå hem och sova i sin efterlängtade säng. det finns ingen härligare känsla.

Pratade en lång stund med Malin i går kväll. Vi pratade om allt möjligt, om ditt och datt...
Malin frågade mig om jag var sugen på att flytta, att göra något annat vilket jag verkligen är. Så nu har vi bestämt eller snarare funderat på att kolla om det finns något jobb på någon färja. Spelar ingen roll om det bara är städjobb, det är upplevelsen om att göra något annat, något annorlunda som vi är ute efter, att träffa annat folk, att skapa nya kontakter. Men då blir det förstås bara kanske ett halv år och sen komma tillbaka till det tråkiga livet igen. Jag hoppas verkligen att vi kommer att hitta något. Bara jag får ta tjänstledigt och hoppas att man inte fegar ur...

"Vårt dilemma är att vi hatar förändringar, samtidigt som vi älskar dem. Det vi vill är att saker och ting ska förbli som de är men ändå bättre."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar