onsdag 2 september 2009

Kan inte förstå...

Läste en artikel i vk om att våldtäkten som drabbade den 29 åriga kvinna på gammlia den 2 juli i år inte hade hänt. Allt var tydligen bara på hittat, falsktalarm. Det här får mig bara att fundera mycket. Hur kan man hitta på något sådant, något så hemskt? Mår man så dåligt inombords? Det här måste ju vara ett starkt rop på hjälp.
Det är så tråkigt att vi människor är så fruktansvärt bra på att dölja när vi inte mår bra. Vi har så svårt att lita på andra människor så man håller hellre allt inom sig.
Jag tycker synd om henne och jag tycker verkligen synd om männen som har suttit på massa förhör och varit misstänkta för något de inte begått.

Ja, jag kan sitta och skriva hur mycket som helst om det här. Allt som kommer sprudlande ut från mig. Men jag skulle nog inte orka skriva så mycket.

Ikväll blire i alla fall nattmöte. Undrar vad vi ska prata om? Efter mötet är det bara att bege sig hem och kanske se på film. Ska försöka vara uppe lite längre ikväll för att få sova så länge som möjligt i morgon. Ska nämligen jobba natt hela helgen så jag går på i morgon kväll 21.00.

Nu ska jag börja planera vad jag ska göra för middag. Alltid samma bekymmer. Jag tycker det är väldigt kul att laga mat, men det är så fruktansvärt tråkigt att laga mat åt sig själv och sen att sitta själv och äta. Men tydligen så måste man äta för att klara sig...

"Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar