onsdag 16 september 2009

Morgonpigg...

Eller inte... Har nyss kommit hem från ett tio timmars jobbar pass. Jag brukar ju som alltid när jag kommer hem lägga mig till rätta i sängen och lösa korsord innan jag somnar för att varva ner. Men nu är det som så att jag har varit så smart att jag har löst varenda korsord som finns i alla tidningar jag fått av moder när jag varit ledig och haft lite för mig, så nu vet jag inte hur det här ska gå. De enda korsord som finns kvar är de svåra och mega svåra och jag känner att mitt hjärnkontor är inte riktigt sugen på att arbeta så hårt, det är nog att man klara de som är lite lättare. Men jag tänkte i alla fall att jag kanske varvar ner genom att skriva, man kan ju alltid försöka...

Det har gått bra att jobba i natt, även fast det blev lite mycket där ett tag. Jag tycker att det är skönt att vi har hemtjänstens utelarm också så man får fara iväg med bilen ibland så man får lite frisk luft och blir lite piggare. Men som med allt här i världen finns det ju nackdelar med det också. En stor nackdel är att en blir alltid lämnad kvar ensamen medan den andre åker ut på larmen. Men men....
Har föresten gjort en brandutbilding i natt via nätet som vi alla i personalen är tvungna till att göra, så har jag fått ännu en merit vilket känns ganska bra.

Idag är det personalmöte vilket man slipper gå på eftersom jag kommer att sova, men lika glad är jag för det. Tycker absolut inte om personalmöterna, man gruvar sig alltid... Det ska bara tjaffsas om allting, man kan inte finna någonting possitivt, bara tjat och gnat. Jag förstår inte varför man inte kan säga bra saker om varandra och vara trevliga och respektera andras åsikter. Nä utan det är mest fräs och spott som gäller och tonvis med skitsnack bakom ryggen. Jag blir så less! Det är för lite karlar som jobbar inom vården, om det skulle vara fler så skulle man nog slippa kärring gnället.

Nu ska jag sussa. Det funkade faktiskt, jag blev trött av allt skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar