fredag 18 december 2009

Det valkas jul..

Nog för att jag inte fått någon julkänsla ännu. Men det är så mysigt att gå hem på morgonen efter jobbet när det lyser så juligt fint i alla fönster. Kanske hinner julkänslan komma lite när det bär iväg till Lill-vännäs och hjälpa mamma att baka drömmar och sen dan innan julafton när syster kommer hem och vi brukar klä granen och pappa sitter och kokar knäck i timmar. Då brukar man i alla fall få en liten känsla av jul.
Jag som hade tänkt att julstäda riktigt i år. Men med flytt och allt har jag inte hunnit (eller orkat) göra så mycket. Får nog bli när jag går av på måndag morgon innan jag åker hem. Nog för att jag inte kommer att spendera jul i min lägenhet, men jag vill ändå ha det fint över jul.

Jag känner att det var ett tag sen jag uppdaterade min blogg nu, vilket jag inte kan rå för när min dator är på lagning fortfarande. Den 28 skulle den beräknas klar, men vi får väl se...

Ha en trevlig helg!
Min helg blir på jobbet.

2 kommentarer:

  1. haha, har du medvetet skrivit valkas?
    trodde det skulle handla om hur mycket mat man fläskar på och äter till jul :)
    det ska väl kanske va nalkas ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det var superfyndigt med "valkas"! Jag ska lägga det på minnet och använda vid något lämpligt tillfälle ;-)

    //kusin Tessan

    SvaraRadera