onsdag 9 december 2009

Benbrott

Jag tycker som så att kommunen skulle kunna lyxa på med lite sand på gatorna nu när man knappt kan ta sig framåt i halkan. Det tog mig hela 45 minuter för mig att vandra hem igår morse när jag slutat, 45 hela minuter! Och det är inte så att jag har långt hem så det ska ta så lång tid, det ska normalt bara ta ca 10 minuter. Men det var inte riktigt min tur dag då, jag var så trött så ögonen svällde, huvudvärken växte och humöret var inte på topp och som pricken på i:et så var det så förbannat halkigt så tog man ett steg fram så åkte man två steg tillbaka. Inte riktigt lyckat, men hem tog jag mig i alla fall.
Sen på kvällen när jag skulle till jobbet var det lite bättre, eller i alla fall på vägen där bilarna kör, där hade dom sandat och sen blev dom snål och struntade i gåbanorna. Bjurholmskommun i ett nötskal.

Sen så är det sista gången ONOFF får se att min plånbok öppnar sig för dom. Det är sista gången jag kommer att handla någonting där, allt går bara sönder och dom är bara otrevliga när man behöver hjälp.

Ne nu tycker jag att det blev lite väl negativt.
Det som är bra ändå är att jag trivs i min nya lägenhet, även fast jag har en längtan här ifrån. Fast jag har bestämmt mig nu att nästa gång det blir en flytt för min del så kommer det att bli till ett hus.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar